Des de la revista Putxinel·li, Toni Rumbau i Cesc Martínez proposen un taller de teatre d’objectes i ombres centrat en les seves dimensions poètiques. Allò que s’amaga en els objectes pot revelar-nos no poques coses d’aquest món i de nosaltres mateixos. Explorar aquest univers per veure de quina manera se’l pot utilitzar en un escenari, és l’objectiu del taller, que incorporarà en la seva última etapa el teatre d’ombres com mitjà de distorsió de les realitats aparents i de creació d’unes altres perspectives visuals capaces de girar el món del revés.

Objectiu final del taller: trobar mecanismes de creació reals i útils a través de la paraula, els objectes i les ombres, i portar el resultat a escena.

Al llarg de quatre sessions de cinc hores, es treballarà diversos aspectes de la composició amb objectes, text i ombres en un espai escènic determinat. El treball està basat en exercicis de creativitat en relació a diverses qüestions i exemples que s’aniran desgranant al llarg del taller, com la relació entre el significat concret de la paraula, l’objecte com a element significant i la construcció dramatúrgica a partir de les característiques poètiques de cada objecte.

Lava
Pedra

Cesc Martínez és escriptor i periodista cultural, cofundador i editor de la mítica revista El Tacte que Té (2001-2004). És autor de les obres de ficció Bits (microcontes poètics) i Opi i sardines (novel·la) i ha col·laborat en diversos mitjans com a comentarista i crític de teatre, sobretot teatre físic, de titelles i d’objectes, i circ. Les seves darreres col·laboracions han estat a les revistes Zirkòlika i Puppetring.

Toni Rumbau és titellaire i escriptor, fundador de la històrica companyia La Fanfarra (1976) i del Teatre Malic de Barcelona (1984-2002). Autor de diversos llibres, ha treballat el món dels teatre de titelles i del teatre d’ombres en espectacles com CarmenLes Aventures d’en Malic, l’òpera Euridice y los Títeres de Caronte, i els  espectacles “L’Ombra i el DobleA Dues Mans i  A Mans Plenes. Actualment és director de la triple revista Puppetring.

cap
Cap (Stadtmuseum de Múnic)

PARTICIPANTS, DATES I CONDICIONS

– De l’1 al 4 de juliol de 2013
– Dies: dl 1, dm 2, dc 3 i dj 4 de juliol de 2013
– 4 dies, 20 hores
– Horaris: de 16h a 21h
– Lloc: La Mona de Seda.
– Màxim: 18 persones.
– Perfil participants: obert a qualsevol persona interessada en la poesia, la creació literària, i el llenguatge del teatre d’objectes, ombres i titelles
– Preu del curs: 180 euros. 10% de descompte automàtic per als socis d’Unima.
– Forma de pagament: per transferència. En demanar la sol·licitut, rebreu les indicacions de com efectuar el pagament.

tren Rayak
Locomotora (Estació de Rayak, Líban)

LLOC

– c/ Bonaventura Pollés 23, baixos
metro Pza de Sants, L1, L5
tfno: 93 603 72 16
lamonadeseda@yahoo.es
BARCELONA
http://www.la-monadeseda.blogspot.com/
– A 20 minuts del centre de Barcelona. Veure plànol clicant aquí

cara
Cara (Estació de Rayak, Líban)

COM APUNTAR-SE

– Enviant sol·licituts o trucant per telèfon a:
Toni Rumbau: tonirumbau@gmail.com
tel: +34 659 454 879
o
Cesc Martíniez: el.cescot@gmail.com
tel: +34 629 067 941

Tramvia
Tramvia sobre un barret de palla.

AJUDES D’UNIMA

– UNIMA FEDERACIÓN ESPAÑA CONCEDEIX LA SEGÜENT AJUDA:

Requisits:

– Ser soci d’UNIMA amb una antigüitat mínima de 6 mesos anterior a la data d’inici del Curs.
– Estar al corrent de pago de la quota de 2013.
– Sol·licitar l’ajuda amb un mes d’antel.lació a l’inici del curs.
– Sol·licituts per escrit a la Secretaria de UNIMA FEDERACIÓN ESPAÑA, utilizant imprès oficial (secretaria@unima.es).

Import de l’Ajuda:

– 0,10 € per km d’anada i tornada per a un màxim de 15 dies de duració del curs presentant justificants (tíckets o factures) de desplaçaments (bus-tren-avió-benzina)
– 15 € per día per a un màxim de 15 díes de duració del curs presentant justificants (tíckets o factures) de menjars i/o allotjaments per a qui pernocti fora del domicili habitual
– 15€ màxim fins a 15 dies de duració del curs present justificant (tickets o factures) de menjars i/o desplaçaments.

ombra
Cadira.

Etiquetas: , , , ,