(Cartells i baguls de diverses companyies de teatre de titelles. Exposició Figures del Desdoblament 2015.)

Unima Catalunya s’ha unit a la iniciativa sorgida des del sector de la cultura d’una vaga general que consisteix en la desconnexió digital els dies 10 i 11 d’abril. Aquesta decisió de protesta s’uneix al comunicat que la intervenció del Ministre ha provocat, on s’expressa la indignació del sector davant la no política de defensa de la cultura. Podeu descarregar el comunicat clicant aquí.

Reproduïm la comunicació d’Unima sobre aquest tema:

‘Com tots sabeu (o la majoria deveu haver vist o sentit) les declaracions del Ministre de Cultura espanyol han provocat multitud de reaccions des del sector de les arts escèniques i nosaltres no n’estem al marge. Ha sorgit la iniciativa de convocar una desconnexió digital els dies 10 i 11 d’abril (una vaga general, que actualment amb els medis que tenim des del confinament es tradueix en deixar d’oferir continguts a la xarxa).

Molts artistes, i entre ells molts titellaires, estem oferint de manera totalment desinteressada, la nostra feina a través d’internet ja sigui amb actuacions, tallers, cançons, etc… Amb la finalitat de fer passar un millor confinament a les persones que hem d’estar a casa a causa del COVID-19. Després de sentir el menysteniment del Ministre, i com a acte simbòlic, UNIMA ens adherim a la desconnexió digital. Som conscients que és un acte amb molt poc recorregut, ja que les grans empreses que ofereixen contingut online (Netflix, HBO, Amazon Prime…) com altres continguts culturals de la xarxa (RTVE, Museus online…) restaran actius i oferint tota la seva programació sense cap modificació i per tant la nostra intervenció no tindrà ni molt menys la repercussió desitjada. Tot i així, i en solidaritat amb tot el sector, no en volem restar al marge i us convidem a tots els nostres socis a secundar-la.

La vaga general o desconnexió digital no és l’únic acte que s’ha plantejat. Hi ha una carta, signada per moltes de les entitats i associacions de les arts escèniques (entre elles UNIMA) que hem fet arribar al Ministre, i que us adjuntem en aquest correu.

Continuem treballant per fer sentir la nostra veu en viu i en directe i no només per streaming.  Salut i força titellaire!’

Reproduïm a continuació l’anunci de la vaga fet per la Unión de Actores y Actrices.