Acaba la temporada 2013-2014 al Born amb l’espectacle “A Mans Plenes” de Toni Rumbau, el titellaire encarregat també de la programació del cicle Titelles i Ciutats. Les funcions seran el dissabte 14 i el diumenge 15 de juny, els dos dies a les 12:30. Un cicle que ha portat un bon ventall de tradicions europees de titelles populars, començant pel Pulcinella italià, fins l’Arlequí de Gigio Brunello de Venècia la setmana passada. Entremig, han passat pel Born el Karagöz turc, el Kasperl alemany, el Punch and Judy d’Anglaterra, el Cristobita espanyol, el Guignol de Lyon, el Jan Klaassen holandès i el Polichinelle de França.

A Mans Plenes
Imatge de “A Mans Plenes”

L’obra de Toni Rumbau ens proposa reveure la tradició del Putxinel·li tradicional a través de la poètica del teatre d’ombres. Tot prové d’un ou, i d’un castellet que es converteix en una caixa de llum per mostrar-nos els seus interiors ocults. Llavors, del fons d’aquesta màgia i amb l’ajuda de les mans del titellaire, sorgeixen els personatges plens de vitalitat de la tradició putxinel·lesca de tota la vida.

A Mans Plenes
El Dimoni.

Els grans temes arquetípics de la tradició (el neixament, la mort, la creació, la gana, la dualitat bé/mal, la llibertat…) apareixen tractats des de la vitalitat desenfrenada dels titelles i des de la mirada poètica i profundament simbòlica de les ombres.

A Mans Plenes
El castellet.

Toni Rumbau, titellaire i escriptor, ha estat fundador de la companyia La Fanfarra i del Teatre Malic, junt amb Mariona Masgrau i Eugenio Navarro. Embarcat en espectacles solistes des de 1987, ha posat un èmfasi especial en la temàtica del Doble i del personatge de Putxinel·li, amb diversos espectacles fruit d’aquesta atenció (“L’Ombra i el Doble” o l’òpera amb Joan Albert Amargós “Euridice i els Titelles de Caront”). Actualment ha publicat el llibre “Rutes de Putxinel·li. Titelles i Ciutats” sobre aquesta temàtica.

Sala Moragas, Born
La Sala Moragas, Born.