Del 2 al 13 de juliol. De 10h a 14h i de 16h a 19h
Per segon any consecutiu es celebra a La Selva del Camp, a Tarragona, el Campus d’Arts Escèniques CAESC 2018 amb la intenció de desenvolupar l’ensenyament de les arts escèniques ‘a través de la creació en diferents disciplines que tenen com a propòsit materialitzar la màgia de les sensacions i de les idees’. Sis són les disciplines que tractarà el Campus: circ, teatre, audiovisuals, música, titelles i dansa. Els participants s’hi podran submergir mitjançant la percepció, la ideació i la representació. Un conjunt de professionals multidisciplinaris proporcionaran a l’alumnat diferents coneixement bàsics per endinsar-se dins d’aquest món de la creació.
“L’art no és cap cosa, és un camí” Elbert Hubbard
Dades tècniques:
– Del 2 al 13 de Juliol.
– Dirigit a joves de 12 a 24 anys.
– Places limitades.
– Inscripcions obertes fins el 30 de Juny.
– Preu 100€.
– Inscripcions: al Punt d’Informació Juvenil de dilluns a dijous de 9 a 14:30 i de 15:30 a 19:·30 o a través de la pàgina web de l’Ajuntament de La Selva del Camp (www.laselvadelcamp.cat)
Vet aquí les sis disciplines i els seus professors segons ens informa el CAESC 2018:
AUDIOVISUALS
Tot i que estem envoltats d’imatges i continguts audiovisuals molt poques vegades se’ns ofereixen les eines per aprofundir en el seu anàlisi, el sistema educatiu es decanta per l’aprenentatge instrumental de les tecnologies de la comunicació i no concedeix la mateixa atenció a la comprensió de les narratives audiovisuals.
Canviar de banda, deixar de ser un espectador passiu i convertir-se, encara que sigui per un petit període de temps,en generador de continguts audiovisuals ofereix, a qualsevol edat, la capacitat d’estimular la imaginació, la creativitat i la capacitat d’expressió, a l’hora que potencia la mirada crítica, la responsabilitat i el treball en equip.
Al llarg de les diverses sessions que proposa el programa farem un tast de tots els passos necessaris per a la preproducció i finalment la producció d’un curtmetratge introduint-nos per fer-ho possible en els llenguatges de la ficció i la no ficció.
Professora – Elisenda Trilla: realitzadora, guionista i productora. Ha format part de l’equip de programació i direcció de diferents festivals i mostres audiovisuals: PlayREC dedicat als audiovisuals produïts per centres educatius, BCNVisaulsoun, La Mostra de Cinema Palestí i Creació en Territori, a Valls. Ha treballat també en la direcció i escriptura de diverses propostes audiovisuals on, les relacions que els habitants d’un territori estableixen amb el seu paisatge són l’element protagonista. Actualment forma part de Produccions Saurines, una productora amb intenció de mostrar la dimensió emocional, social i cultural del territori.
TITELLES
Entrarem en l’interessant món del teatre de titelles i objectes, aquest art de l’ imaginari, sovint grotesc i fora de la quotidianitat. Neixen els titelles enmig de formes artístiques i conviccions sagrades? Farem un viatge per la història d’ aquest art mil·lenari. Per la seva naturalesa multidisciplinària els titelles han adoptat formes diverses. Veurem diferents tipus de ninots i les seves tècniques. Mitjançant la realització simple de personatges ens iniciarem en les tècniques bàsiques de construcció de titelles. Ens iniciarem en la manipulació dels titelles: el sentit de la mirada, el tempo o ritme, el control de l’ espai. Així doncs, un curs per a descobrir les possibilitats d’aquest mitjà d’expressió!
Professor – Eudald Ferré. Des de 1985 treballa d’actor i titellaire. – 2002 Diplomatura d’Art Dramàtic. Especialitat Titelles i Objectes. Institut del Teatre de Barcelona. Direcció: Josep M. Carbonell, Alfred Casas i Joan Baixas. – De 1986 a 2014 Va ser fundador i membre de la Companyia d’Espectacles Pa Sucat S.C.C.L – Director artístic del GUANT, Festival Internacional de Teatre de Titelles de Valls. – Director conjuntament amb Luca Ronga del projecte Atelier della Luna Cursos internacionals de teatre – Professor de titelles a l’Institut del Teatre de Barcelona. – 2014 crea la seva pròpia companyia, Eudald Ferré-Teatre de titelles i màscares.
DANSA CONTEMPORÀNEA
Partint de la idea de que som éssers únics, pretenem donar eines, idees, pautes,per a que cadascú investigui i busqui com és i per tant com es mou, per al finalpoder posar en comú tot aquest material. Les sessions consistiran en una primera part d’escalfament basat en el Hatha Ioga ( aprendre a respirar, flexibilitat, tonificació), i una part de tècnica partint de la tècnica Release (treballar a partir del pes del propi cos). En la segona part , ens dedicarem a la creació mitjançant la improvisació a través de pautes i accions proposades pel mestre , així com una part de memorització de material ja existent. Pretenem que cadascú trobi el seu propi moviment.
Professora – Elisenda Nadal. Després de graduar-se en Dansa Clàssica al “Conservatorio Profesional de Danza Clasica de Madrid”, inicia la formació en dansa contemporània i teatre físic a la ciutat de Nova York. Des del 2009 es titula com a mestra de Hatha Ioga Nova York. Ha treballat com a intèrpret i coreògrafa en diversos projectes i companyies a Nova York, Catalunya, i Centre Amèrica.
DANSA URBANA
El Hip-hop és una modalitat amb molta tècnica gràcies a la seva diversitat d’estils que el formen, però el seu origen real es l’urbà i la seva essència és la creació de passos amb la recerca del propi estil de cada persona (experimentació/freestyle). Es treballaran els tres components necessaris per entendre el hiphop, com són, l’entrenament físic, la tècnica i el coneixement dels diferents estils que trobem dins del hip-hop i el freestyle.
Professora – Jennifer Hernández. Ballarina formada a l’Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus, Escola de New York de Reus, Escola Urban Dance Factory de Barcelona, danses urbanes Danceeschool de Barcelona, Brodway Dance Center a Nova York entre d’altres. Professora de dansa jazz, hip-hop i fitness. Forma part de la Cia. de ball Emotion Show i de la Cia professional de Dansa Souldance.
ENTRENAMENT FÍSIC: És la part principal en qualsevol ballarí o esportista, ja que es treballa la força, l’elasticitat i els fons físic, per tenir un ritme adequat a les classes i poder aplicar el control del cos en les diferents activitats de la modalitat.
TÈCNICA: Consta de diferents exercicis i coreografies que donen una informació cultural i professional als alumnes per entendre els diferents conceptes i practicar tots els estils. També es treballa la memòria i la rapidesa mental per assolir els passos treballats.
FREESTYLE: L’estil lliure és la millor manera per explorar i descobrir els recursos, les condicions i les emocions que cada alumne transmet amb la dansa, és un entrenament i aprenentatge, Per altra banda es treballa la seguretat i l’actitud de sortir a ballar sense unes ordres dictades i deixar lliure expressió a l’alumne.
CIRC
En aquest curs intensiu ens iniciarem amb diferents tècniques de circ, com els malabars, els equilibris acrobàtics, els equilibris sobre objectes i el pallasso. Es tracta de conèixer les nostres possibilitats i carències psicomotrius i posar-les en situacions pròpies de l’art del risc, amb creativitat i actitud. Treballarem tècniques com: – el llançament, l’equilibri, el bloqueig, el contacte i el ritme amb els malabars – figures bàsiques estàtiques (mantenir-se en equilibri de peu, assegut, estirat, etc.), i figures dinàmiques (caminar, girar, saltar, etc.) en els equilibris sobre objectes – el coneixement del cos, contacte, pesos i contrapesos, caigudes, agafaments i col·locacions i figures bàsiques en els equilibris acrobàtics – el moviment, el ritme escènic, el gest i l’expressió, la veu, la comunicació i la improvisació, amb el pallasso.
Professor – Oriol Llop. Membre de la Cia.Passabarret, companyia de circ formada des del 1995, amb una trajectòria de més de 20 anys d’experiència. Format a l’escola Rogelio Rivel de Barcelona i a Carampa de Madrid. Les tècniques de circ on s’aplica i ensenya és acrobàcia, equilibris acrobàtics, equilibris sobre objectes, malabars i pallasso, els seus àmbits de treball és en infantil, juvenil, exteriors, adults i circ social.
Oriol Llop amb la companyia Passabarret Circus.
MÚSICA
Endinsa’t en el món de la percussió des d’una vessant diferent. Aplicarem les tècniques del Cercle de Percussió per treballar l’expressió corporal, les dinàmiques de grup, el lideratge, la improvisació,…. Tocarem instruments de percussió, farem percussió corporal, treballarem coordinació… Explorarem l’aplicació de la percussió en la dansa, les titelles i el teatre. Farem un petit viatge sonor per descobrir la relació entre la percussió i les emocions. Formarem part d’un Cercle de Percussió. No importa el nivell que tinguis, la percussió és per tothom! Disposarem d’instruments per a totes.
Professor – Gerard Mallorquí. Professor de bateria i percussió, Psicòleg i director de The Rhythmic Arts Project Barcelona. Actualment compagina la feina de professor de música, tallers a les escoles, espectacles infantils, música en directe, cercles de percussió i tallers amb discapacitats.
TEATRE DE COS I DE TEXT
Oferim la interrelació entre els dos gèneres teatrals, per una part oferim el domini de l’espai amb el control del cos (teatre gestual) juntament amb la posada en escena amb la integració de la veu
TEATRE DE COS:
El treball de l’escalfament de l’actor – Treball grupal – Des de la tècnica del joc teatral trobar els recursos emocionals de l’actor juntament amb el treball de personatge TEATRE DE TEXT – Proporcionar eines per a l’obertura vocal i ressonadors dels cos – Integració del treball del cos teatral enfront a la paraula – Emetre recursos d’escena/de posada en escena – Teoria teatral Del 2 al 13 de Juliol. Dirigit a joves de 12 a 24 anys. Places limitades.
Professora: Francina Fernández. Titulada regidora professional d’espectacles per l’Escola Universal de Formació Oberta de Zaragoza i de l’Escola de Cinematografia i Audiovisuals de Madrid. Des de fa 10 anys porta a terme un projecte de teatre educatiu (FasTeatre) per les escoles de primària i secundària de les comarques de Tarragona. Formada també en Escola de Gest de Reus, Sala Beckett de Barcelona i a l’Aula d’Arts Escèniques de la Cooperativa Obrera de Teatre El Magatzem a Tarragona.
TEATRE DE TEXT:
Professora: Mònica Bartolí. Pallassa, actriu, animadora sociocultural i docent de teatre. Diplomada en Arts Escèniques al Col.legi de Teatre de Barcelona. Actualment en gira l’espectacle EL VIATGE DE LA PALLASSA MOFA (excèntric clown per adults), professora de teatre a la Cooperativa Obrera de Teatre El magatzem de Tarragona (COT) i de La Selva del Camp; coordinadora i professora del segon Campus d’Arts Escèniques a la Selva del Camp Formació addicional amb Jango Edwards, Leo Bassi, Merche Ochoa, Chacovachi i Guillem Albà entre d’altres. Realitzo espectacles satírics i còmics, tant de carrer com de sala.