Els moviments entre el públic de dos titelles gegants de més de vuit metres d’alçada al so de la música i dels focs artificials van servir a La Fura dels Baus per enlluernar la ciutat portuguesa de Guimarães. Així va ser la inauguració dels actes de Capital Europea de la Cultura d’aquesta localitat, celebrada el 22 de gener passat.

El muntatge escenificava “el retrobament entre el passat i el futur”, segons va explicar el director artístic de La Fura, Jürgen Müller. I per fer arribar aquest missatge, res millor que servir-se de titelles: sostinguts per dues grues enormes, dues figures, un home i un cavall. De fet, l’ús de titelles de grans dimensions és, per a La Fura, un dels signes del seu personalíssim llenguatge teatral.

La ciutat de Guimarães, de 160.000 habitants, va vibrar amb aquest espectacle, al qual va respondre amb una gran implicació popular, omplint completament la plaça fins al punt que molta gent amb prou feines van poder arribar el que hi passava a causa de la multitud.

Així es va personificar la metàfora que buscava l’espectacle: no oblidar les arrels, el sentit del ritual col·lectiu i les seves manifestacions, per obrir-se a nous móns i noves maneres d’interpretar la realitat.

EFE