Ara que s’acosta l’estiu, arriben els anuncis de nous cursos de titelles i marionetes. En aquest cas és el gran titellaire català Jordi Bertran qui ofereix un curs a Barcelona que està preparant per al mes de juny (entre el 17 i el 21) titulat “Qui manipula a qui?”: Taller intensiu de manipulació i interpretació amb titelles. Una oportunitat única d’aprendre amb aquest mestre del fil i de la manipulació amb tota mena de titelles i materials.

Jordi Bertran

A QUI VA DIRIGIT.

A totes aquelles persones adultes, tinguin experiència o no, que estiguin interessades en les tècniques de construcció, manipulació i interpretació amb titelles i marionetes.
Del 17 al 21 de juny, horari: de 16:00 a 20:00 h.
10 alumnes màxim.
Lloc: Taller del Parc, carrer Nàpols, 2, Barcelona
Dirigir sol·licituds a: marioneta@jordibertran.cat

Jordi Bertran

Pep Bou, marioneta de Jordi Bertran

OBJECTIU

– Obrir les portes a l’infinit camp expressiu i creatiu del món de la marioneta i del titella.

– Construir una marioneta de quatre fils.

– Introduir-nos en l’aprenentatge de la seva manipulació.

– Introduir-nos en l’aprenentatge de la manipulació de titelles de nou i onze fils. També en el de titelles de taula, tija i escuma.

.

Jordi Bertran

Poemes Visuals, Jordi Bertran.

CONTINGUTS.

– Exercicis d’expressió corporal (coordinació, lateralitat i punt fix) per millorar el moviment del nostre cos i el de la nostra titella.
– Construcció d’un comandament de fusta senzill, per a quatre fils.
– Amb cinc boles de fusta i un mocador, cada alumne muntarà una figura.
– Usant la tècnica de maquillatge, donarem color i expressió a la cara del titella.
– El Filat. Col·locació dels fils, la seva tensió i diferents tipus de nus.
– Manipulació i interpretació amb el titella construït. Anàlisi del seu caràcter, moviments i accions bàsiques. Desplaçaments, l’impuls, la mirada, el doble take, pauses, actituds, acció-reacció.
– Nocions d’espai escènic. Ocupació de l’espai, situació del manipulador respecte al titella i el públic, ús de la llum, utilleria i escenografia.
– Ús de la veu, la música, i els sons onomatopeics en el teatre de titelles.
– Nocions de dramatúrgia. Procés creatiu d’escenes i accions dramàtiques amb el titella.
– Creació d’un petit “sketch” individual o en grup.
– Anàlisi i estudi de les possibilitats de diferents tipus de controls per titella. (Vertical, inclinat i horitzontal).
– Anàlisi i estudi de diferents tipus d’articulacions (genolls, maluc, turmells, cintura, colzes, coll, dits, boca, etc.).
– Estudi de les tècniques de filat d’una titella: (nusos, tensió, pesos, contrapesos, politges, palanques, fil continu, etc.).
– Projeccions de vídeo dels marionetistes més importants.
– Estudi, anàlisi i manipulació dels titelles que el mestre utilitza en els seus espectacles.
– Explicació de l’ús de les eines i màquines utilitzades més freqüentment en la construcció de titelles.
– Introducció a la Teoria i Història Universal del teatre de titelles. Grans tradicions i explicació de les diferents tècniques.